perjantai 9. toukokuuta 2014

Kotiviikonlopun viettoon

Ed Sheeran- Sing

Tämän hetkisen lempi biisin siivittämänä tulin myöhäisillan kuulumissa kertomaan, että tää tyttö lähtee aamujunalla kotikonnuille runsaille neljän päivän vapaille! Voin sanoa, että viimisen kahden viikon aikana oon menny yhteensä kolmen päivän vapailla ja nekin oli sellaisia juhlapyhävapaita, joten oon ihan mielissään että tää työsarka on viimein kuitattu ja aamulla pääsen kotia. Viime viikon loppuaika tuntui kyllä niin vaikealta ja uuvuttavalta, mutta tämä viikko on menny oikein mieluisissa mielin. Töissä tosin pientä väsymyksen poikasta on voineet ihanat työkaverit ounastella kun oon vammaillu astetta enemmän aina välillä ja rallatellu lastenlauluja, heh. Kaikkein vakavemmin havahduin omaan väsymykseeni yhtenä aamuna lähtiessäni töihin. Avasin välioveni ja säikähdin kauheasti, sillä ulko-oveni oli auki. Olin nukkunut koko yön ovi raollaan.  Aloin miettiä miten ihmeessä olen voinut unohtaa oven auki. Olen varmaan alkanut nostaa päivän postia lattia jos huoneistoon sisälle astuessani ja joku ylitsepääsemättömän koukuttava mainos on vienyt mun huomion, että suljin ajatuksissa vain sen välioven. Äitillehän enkä rakkaalle isosiskolle ole uskaltanut tästä asiasta kertoa, sillä se voisi hieman järkyttää näiden suuria sydämiä- toisin kuin facebookissahan tää oli  jaettava.
Tällainen pieni hajamielisyys tapahtui viimeksi viime syksynä unohtaessani pyörääni lukitessani pyöränavaimen lukkopesään, jossa samassa nipussa roikkuivat myös kotiavaimet. Lähtiessäni kavereilta kotiin ihmettelin takkia laittaessa päälle että mihin olen avaimet survonut ja samassa nousi epäilys että jäikö mulla epähuomiossa avaimet pyörään roikkumaan. Siellähän ne oli-onneksi. 

Mummu soittelikin alkuillasta ja kyseli junan saapumisaikaa. Äiti ja iskä kun ovat molemmat töissä, niin mummu aikoi tulla papan kanssa vastaan asemalle, ihanat. Asemalta ei ole kotia kuin vaja kilometri, mutta tiiättehän te vanhemmat ja etenkin isovanhemmat. :)

Mietin viime aamuyön millaisen äitienpäiväkakun tekisin viikonloppuna. Mielelläni haluaisin hifistellä ja tehdä jonku kivan kakun. Töissä sain meidän harjottelijalta vinkin tehdä vain perus mansikkakakku, nytkun kaupassa näkee jo tuoreita mansikoita hyllyillä. Ajattelin, kokeilla amerikkalaista juustokakkua, jonka päälle laittaisin vadelmia/mansikoita sekä mustikoita koristeeksi. Aloin pari kuukautta sitten tilaamaan Maku-lehteä ja siinä tuli tilaajalahja huikean herkullinen Juustokakut-kirja (sisältää 60 eri ohjetta), josta tämän kakkuohjeen löysinkin.
Aamulla mulla on kuitenkin aikaa tehdä parituntia kestävällä junamatkallani lopullinen päätös kakusta ja raapustaa ostoslista valmiiksi.
Palaan tosiaan maanantai-iltana takaisin Oulun maisemiin, joten blogi viettää näinä päivinä jälleen pientä hiljaiseloa. Mulla on kuitenkin postauksia toteutettavana ainakin kameran muistikortin osalta, jossa odottelee muutama kosmetiikkakokeilu, kuvia kodin sisustuksesta ja uusista elektroniikkahankinnoista. 
Tänä iltana oli tarkoitus läväyttää kotikuvat, mutta töiden jälkeen päästyäni kotiin hyppäsinkin uudestaan pyörän kyytiin ja poljin takaisin keskustaan, saunomaan Johannan ja Annen kanssa. Kotiin tuli saavuttua sen verran illalla ettei luonnonvalo olisi riittänyt kuvien ottoon. Vaihdoin nimittäin muutamia pikkujuttuja olkkarissani melkeinpä heti sen jälkeen pari päivää sitten, kun oli ottanut kuvat olkkarista. :D

Toivottelen nyt oikein hyvät yöt sekä mukavaa viikonloppua ja äitienpäivää.

2 kommenttia: