maanantai 24. maaliskuuta 2014

Terveiset kuumepotilaalta

Janna- Läpinäkyvä
Niinpä siinä sitten kävi, että viime viikon torstaisen 12 tunnin työpäivän jälkeen tunsin suurta energiaa, mutta nukkumaan mennessä tuntui kuin kurkku olisi tulossa kipeäksi. Keuhkoissa alkoi tuntua pientä rohinaa sisään hengittäessä. Perjantai työpäivän aikana mittasin lämmön ja mulle olikin noussut kuumetta. Olin kuitenkin koko päivän töissä, mutta valitsin itselleni hieman "iisimpiä" hommia. Kassalla hymyileminen tai tiskissä oleminen tuntui liian raskaalta. Kotiin päästyä iltavuoron jälkeen oli ihanaa päästä saunaan. Tiedän, ettei saunaan saisi mennä kuumeisena, mutta nyt ei malttanut olla menemättä ja olo tuntuikin parammalta.
Lauantaina kuitenkin kuumetta oli jälleen, mutta päätin mennä töihin.
Image and video hosting by TinyPic
Vaikka en omasta mielestäni kuvasta oinaan piirteitä, niin totesin äidille puhelimessa että näköjään työ- ja leipomisasioissa olen todella itsepäinen. Eihän kukaan ole kuitenkaan korvaamaton, mutta tunnen jättäväni muut pulaan jos jäisin kotiin.. Lauantaina välivuorolainen kuitenkin suostui tekemään mun sulkuvuoron (kyseessä ei ollut kuitenkaan kuin vain 30min pitempään olo), joten itse pääsin lähtemään kotiin melkein heti lounasajan päätyttyä. Soitin itselleni kyydin ja hivuttauduin uudelle ihanalle sohvalle peiton alle.
Image and video hosting by TinyPic
Lauantaina oli tarkoitus lähteä tyttöjen kanssa juhlimaan pienesti mun synttäreitä, jotka ovat keskiviikkona. Poikaystävällä oli kavereitten tuplasynttärit ja oli puhetta nähdä sitten baarissa, mutta minäpä valitsin sittenkin sen sohvan, viltin ja Muumit. Oon ikionnellinen siitä kun sain muuan vuosi sitten kaverilta joululahjaksi kaikki muumi-jaksot poltettuna ja söpösti levyn kannet kuvitettuna muumi kuvilla. Nimittäin musta paras lääke paranemiseen ovat iso kulhollinen lempi jäätelö ja muumit.

Sunnuntaipäivä meni täysin vuoteessa, välillä jääkaapilla laukoten ja viimeinkin kuuden aikaan illalla tuli vähän eloa ruumiiseen. Siitä muutama tunti ja yöunet alkoivat kutsua.

Tänään oon ollut kotona ja näyttää siltä, että olen huomisenkin. >:( Huomenna olisi ollut 12 tunnin työpäivä, enkä usko että se olisi ollut hyvä päivä aloittaa puolikuntoisena, mulla kun on edelleenkin hieman kuumetta. En muista olenko maininnut koskaan täällä siitä, että mun normaali lämpö on 34,9-35,5'c. Se on melko matala. Mulla ei ole koskaan noussut kuume korkeammalle kuin 38,5'c, silloin olin lukioikäinen ja keuhkokuumeessa. Sen jälkeen kuume on noussut harvoin yli 37'c asteen. Eli kun mun lämpö on yli 36 asteen, mulla on kuumetta. Niiden normaalilämpöisten ihmisten, joiden kuumemittari näyttää 37:ää 'c astetta, vastaa mulle jo kovaa kuumetta ja sillon olen todella kipeä.
Tänään paistoin kuitenkin hieman lättyjä piristämään ja parantamaan oloa. Päätin tehdä lättytaikinan riisimaitoon ja tulipa lätyistä hyviä, (resepti tulossa). Herkuttelin lättyjä mansikkahillon ja lakritsijäätelön kanssa katsoen Hugo- elokuvan viimeinkin digiboxilta. Leffan jälkeen alkoikin maistua uni muutamaksi tunniksi.
Alan tässä katsoa Salkkareita ja jatkaa pötköttelyä. Toivottavasti paranen huomiseen mennessä, että pääsen töihin. Tää viikko ei ole muutenkaan pitkä, sillä mulla on pe-su vapaata. :)

Mukavaa viikkoa muille!

9 kommenttia:

  1. Tuolla sohvalla kelpaa parannella. Haaveilisin myös sohvasta, mutta nykyiseen asuntooni ei mahdu. Parempaa oloa sinne :)
    Odotan innolla lettureseptiä, oonkin jo muutaman päivän himoinnut rapeita lettuja :o Päälle laittaisin jotain hilloa/marmeladia, jota en oo vielä maistanut.

    VastaaPoista
  2. Letut auttaa aina! :> Toivottavasti sun flunssasi menee pian ohi!

    Olohuoneesi ja sohvasi näyttää muuten tosi viihtyisiltä. Meilläkin on tummanharmaa sohva. :)

    Milla / millamainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos Milla!! :) Hassua sairastaa, kun koko viime vuoden olin täysin terve. Varmaan kroppa viestittää viimeinkin tarvitsevansa lepoa. :)

      Kiitos, kiitos, tarkoitus olisi ottaa sohvasta vielä kunnolliset kuvat päivänvalossa. :))

      Poista
  3. tuun Essin kaveriksi syömään noi letut :D<3

    VastaaPoista
  4. ihana postaus jotenkin heidi <3 paljonpaljon paranemisia sulle <3 mulla on kans tosi alhainen lämpö ja tuntuu että kuolen jos on just jtn 38! Ja aivan upea tuo sohva ja muutenkin sun kodissa näyttää hyvältä, mitä on kuvista nähnyt <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Emilia rakas <3 Joo tuo on kyllä kamala, kun on ihan kuolemaolo tuollaisen kuumeen aikana!

      Poista