maanantai 16. joulukuuta 2013

Luukku 16: Joulu lähestyy!

Voi miten päivät vierivät nopeasti eteenpäin. Jouluaattoon on enää 8 yötä!
Silloin kun tiedossa on jokin tapahtuma jota odottaa, alkuun tuntuu siihen päivään olevan monta päivää. Mutta pian huomaakin että se päivä onkin huomenna!
Esimerkkinä mulla on joulu ja tämä kalenteri.
Joka ilta kirjoittaessani seuraavan päivän luukkua tajuan joulun lähestyvän koko ajan uhkaavan nopeasti. Alan tuntea pientä stressiä itsessäni. En tiedä tarkkaa on se tämä kalenteri vai se että mulla on monta rautaa tulessa yhtä aikaa. Lahjaostokset tai -teokset eivät ole vielä ihan valmiit ja kieltämättä se alkaa painaa hartioilla. Onneksi tällä viikolla mulla on lyhkäsiä iltavuoroja, jotka mahdollistavat sen, että ehdin toimittaa juoksevia asioita ja tehdä aamulla joulupakkailuja ja tarvittavia hankintoja. Erityisen huolestuttavaa on se, etten ole kuunnellut joululauluja kuin töissä radion soittaessa niitä. :o
Tällä viikolla tarkoitus olisi tehdä kasvorasvoja, jalkasuolaa ja hiusöljyjä! Niistä on tulossa pikaiseen myös omat ohjeet, jos vain onnistun keitoksissani. :)
Viikonloppuna on aika sammutella joulukuusesta ja peilin ympärille kiedotut valot, vilkutettava kodille, nostettava lahjapussit ja matkakassi olalle ja palata vasta seuraavana vuonna loppiaisena kotiin Ouluun.
Hyppään nimittäin sukulaisteni kyytiin ja suuntaamme Rovaniemelle.

Ensi vuotta odotan innolla.
Olin ikionnellinen tämän kuun 10. päivä kuullessani että sain vakipaikan töissä. Siitä uutisesta jos mistä olen hirmu onnellinen. Tuntuu myös etten ole aivan käsittänyt tätä, mutta uskon sen pikku hiljaa iskostuvan päähäni. Turhaa en ole pakertanut työharjoitteluaikanani ja nyt reilun vuoden ajan kyseisessä paikassa. Olen onnellinen siitä, että mulla huippu mukavat työkaverit, joustavuutta ja välinpitoa irtoaa, talon muu henkilökunta on mukavaa sakkia, tunnen olevani luotettava ja pidetty, saan toteuttaa itseäni ja olla luova. En tunne rehellisesti sanottuna koskaan sitä tunnetta, etten haluaisi mennä työpaikalle. Vaikka tiedossa olisi tuplavuoro tai kiireinen päivä, en ajattele asiaa siltä kantilta. Otan sen haasteena enkä ajattele sen negatiivistä puolta. Totta kai välillä tuntee olevansa monen pitkän illan jälkeen väsynyt päästyään viimein kotiin ja etenkin jos seuraavana päivänä on aamuvuoro, mutta niitä on onneksi vähän. Olen sanonutkin töissä, että jos minulle olisi jostain muusta harjoittelupaikasta soitettu tulemaan töihin, en olisi lähtenyt minnekään muualle kuin tänne. On ollut ihana kuulla tämän syksyn aikana työkavereilta palautetta siitä, kuinka voin olla aina niin iloinen ja läsnä. On palkitsevaa saada positiivisia sanoja niin työkavereilta kuin myös asiakkailta. Tällöin tiedän olevani oikealla alalla ja tunnen olevani hyvä tässä asiassa.
Kuinka siellä on jouluvalmistelut mallillaan?

3 kommenttia:

  1. Ihana tuo sisustustarra ja sen sanoma :') Meillä on vielä aaaivan vaiheessa! Oon nyt kotonakotona ja huomenna ois 9 herätys ja sitten alkaa siivous ja joulun laittaminen :D

    VastaaPoista
  2. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa, mutta kiire taitaa tulla! =D

    Söpö tuo tonttu -hieno yksityiskohta!

    <3 IS

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älähän siskokulta anna kiireelle valtaa, mieki yritän olla antamatta :D
      Äitin tekemä tonttu :)

      Poista