lauantai 23. marraskuuta 2013

Alessipurnukat

Tilasin lokakuun lopulla Royal Desing-sivustolta jo pitkään mielessä pyörineitä lasisia Alessi-purnukoita, joiden kantta hauskuttaa pieni ukkeli roikkuen kiinni kannessa purnukan sisällä.
Muutama vuosi sitten sain ensimmäisen purnukan joululahjaksi isosiskon avopuolisolta. En ollut ennen kuullut tai nähnyt kyseisiä tuotteita ja kiinnostus heräsi näihin hieman erilaisiin purnukoihin.
Aloin miettiä joululahjatoiveita ja mieleeni putkahti nämä purnukat. En kuitenkaan kehdannut heittää toiveiden perään kyselijöille, että aion päästä eroon kaikista jauhopusseista kaapista ja siirtyä kokonaan näihin lasisiin astioihin, sillä ei ne niin halpoja ole.
Niinpä tein muille karhunpalveluksen ja tein tilauksen itse.
Alessi on italialainen yritys, jonka moderninen desing upean muotoilun ja toiminnallisuuden kanssa. Tuotteita löytyy näistä lasisista purnukoista, erikoisiin ruokailuvälineisiin, spagettimittoihin, vedenkeittimiin jne. Täältä löytyy joululahksi itselle ja muille kyllä paljon kivaa! Ostosten ylittyessä 100:aan euroon toimitus on ilmainen. Rahti ja toimituskulut ovat 7€
Toimituksen luvataan tulla 2-4 päivän sisällä. Oman tilaukseni tein tosiaan lokakuun viimeinen päivä ja olin saanut soiton postimieheltä aamulla 8.30 seuraavan viikon perjantaina. En ollut silloin tavoiteltavissa(salilla) ja kun viimein päädyin katsomaan puhelinta, ajattelin numeron olevat tullut lehtimyyjältä. Sen jälkeen en kuullutkaan koko soittajasta, joka vain vahvisti epäilystäni soittajasta.
Kun pakettia ei alkanut kuulua seuraavalla viikolla aloin jo ihmetellä. Odotin tekstiviestiä ja/tai pakettikorttia tuloksetta. Olin pystynyt seuraamaan lähetyksen edistymistä lähetysseurannasta ja siinä minua ihmetyttikin suuresti se, että tosiaan silloin edellisviikon perjantaina (8.11.) seurannan mukaan paketti olisi saapunut Suomeen. Seuraavien päivien jälkeen seuranta sanoi kaupan olevan purkautunut/asiakasta ei ole saatu kiinni. Siinä vaiheessa katselin lokia puhelimestani ja yritin soittaa siihen "lehtimyyjän" numeroon, josta ei vastattu. Lopulta soitin viikon puolessavälissä asiakaspalveluun ja aloin kysellä, missä pakettini viipyy. He pyysivät olemaan huoletta ja että jos pakettia ei kuulu vielä seuraavalla viikolla niin sitten ottaa uudelleen yhteyttä heihin. Isosisko löysi FedExin numeron, joka siis toimittaa näitä paketteja, johon soitin ja selitin tämän minun mysteeritarinan. Saatiin sovittua aika, jolloin pakettini toimitetaan kotiini ja niin saatiin odottaa ensi viikon tiistaihin. Paketti toimitettaisiin kuulemma 9-16 aikoihin, ja minulla alkoi työt silloin onneksi vasta klo 16, joten sitä jäätiin sitten odottamaan taas.
Image and video hosting by TinyPic 
Saapumispäivänä menin heti aamusta salille ja tultuani pukukopeille takaisin huomasin saavani yhden puhelin. Viime kerrasta viisaampana tiesin että tämä olisi se postimies. Kello oli 8.30 ja päätin että soitan heti numeroon takaisin kun olen vaihtanut vaatteet. Juuri vaatteet vaihdettuani, sain uuden puhelun. Kävikin ilmi, että postimies oli jo koti-ovellani! Sanoin ettei mulla mene kuin viisi minuuttia niin olen kotona. Postimies aikoi käydä mutkan muualla ja tulla pian uudelleen.
Image and video hosting by TinyPic
Loppu onkin historiaa ja onnessani avasin laatikoita ja pesin purkkini. Ainoa miinus purnukoissa oli, että kolme suurinta eivät mahtuneet laatikoihini, joten jätin ne esille tiskipöytänurkkaukseeni. Isoimpiin laitoin vehnäjauhot, sokerin ja merisuolan. Kahta ensimmäistä mulla kuluu eniten. Pieni purnukoita siis pitää vielä tilata, jotta saan kaikki loput jauhopussit pois. :)

6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Nää on kyllä piristäviä purnukoita! :)

      Poista
  2. Noi on ihan parhaita! Ainut purkki jossa oon saanu säilymään kahvin tuoreena :) Sain noita 6 kaverilta muuttaessani omilleni reilu vuosi sitten ja ovat kyllä olleet ahkerassa käytössä. Oon miettinykkin että mistä noita sais lisää :D Mua vaan jotenki häirittee noi roikkuvat ukkelit niin oon ottanu ne pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai niinkö? :O Kiitos vinkistä! Itse en kyllä juo kahvia, mutta vieraita varten voisi tuota konstia kokeillakin. ;) Enpä oo tuotakaan aatellut, että ukot voisi irroittaa, musta siinä menee se itse idea hukkaan jos ne ottaa pois. :D

      Poista