maanantai 18. marraskuuta 2013

3 yötä jäljellä

Tuntuu käsittämättömältä ajatella että olen päässyt käymään kotonakotona, Rovaniemellä, viimeksi elokuussa! Elokuun puolenvälin jälkeen olen tehnyt niin paljon töitä, että en ole ehtinyt vierailemaan kotimaisemissa. Tuntuu turhauttavalta maksaa junasta 30€ suuntaansa, jos pääsisi perjantaina iltavuorosta ja sunnuntaina pitäisi kuitenkin tulla jo takaisin Ouluun, joten siitä syystä olen odottanut näkeväni työvuorolistoissa "kunnon" viikonloppuvapaata. Toiveeni huomioitiin heti kun mainitsin asiasta, kuinka olisi kiva että jos viikonloppu merkataan vapaaksi, voisiko perjantai olla aamuvuoro ja seuraavan viikon maanantai iltavuoro. Mulla on onneksi niin huippu työtiimi, että olin jumankekka saanut tämän viikon torstain aamuvuoroksi ja vapaata pe-ma! Tämä jos mikä mahdollistaa sen, että ehdin hengähtää hyvän ajan kotona. :)

Lasken innoissani jo päiviä, öitä siihen että on torstai ja hyppään töiden jälkeen suoraan junaan. Äiti odottaa asemalla vastassa, jaamme pitkän ikävän mittaisen halauksen, ajamme lumimaisemassa tuttua tietä kotiin ja sisälle päästyä äitin tekemän kotiruoka odottaa hellalla.

Viikonlopuksi on pieniä suunnitelmia, mitä äitin kanssa tehdään ja Eve-siskokin saapuu lauantaina kotiin. Heitin ilmaan että tehtäisiin piparkakkutalo ja vaikka mitä. Tällä reissulla haluan pyhittää kaiken aikani kotona olemiseen ja mummulan väkeä moikaten. Perjantaina aion kuitenkin nähdä serkkua ja hänen yli puolivuotiasta lasta äidin ollessa töissä, mutta kun äiti pääsee töistä, suuntaamme takaisin kotiin.
Oon pakahtua onnesta, jonka vuoksi ajattelin käydä ostamassa pieniä tuliaisia kotiväelle keskiviikkona päästyäni töistä aikaisin. Mummu, äiti ja Eve. Voi kuinka oonkaan ikävöinyt heitä! Eve sentään kävi Oulussa viime kuussa, joten meillä ei ole ollut niin pitkää väliä. :) 

2 kommenttia:

  1. <3 perhe on tärkein <3

    <3 IS

    VastaaPoista
  2. Niin mukavaa että perjantaina nähdään!<3 :)

    VastaaPoista