keskiviikko 7. elokuuta 2013

6. päivä Torremolinoksella

¡Buenos días!
Meidän kuudes päivä (ti 7.5.) oli aika pilvinen, joka selkeyty aurinkoiseksi päiväksi parin tunnin sisällä. Syötiin pikaiset aamupalat, mie viimeistelin postikortit ja lähdettiin ranta-alueelle viimeisille ostoksille sekä lähettämään postikortit. Matkalla etsittiin mulle tatuointiliikkeitä, joita löydettiinkin pari, mutta ne olivatkin lopettaneet toimintansa. :S
Siinä samalla löydettiin kahvila, josta tytöt tilasivat kahvia ja minä kaakaota, joka oli espanjalaiseen tapaan suklaakiisseliä muistuttavaa litkua.
(Anne, minä ja Johanna)
Johanna oli niin lievästi sanottunu mielissään noista toteemipaalu-ukkeleistaan. :)
Mie taas kävin toistamiseen tämän miehen luona kaiverruttamassa iskälle tuliaissytkäriin pienen tekstin. Aiempana kertana hankin Terhille sellaisen ladylike tupakka-kotelon kera sytkärin. Hinta näiden sytkäreiden välillä oli 10-12€, kun hieman tinkasi. ;)
 Tuttu kaunis maisema noustuamme portaat ylös, palatessamme takasin asunnollemme ruokakaupan kautta.
 Syöpästiin vähän ja vaihdettiin vaatteet bikineihin ja mentiin alas asunnon alueelle uimaan ja ottamaan viimeisiä kertoja aurinkoa. Koska mie olin jo parina aiempana kertana kärventäny mun luomet, otin aurinkolasit/hattu silmällä aurinkoa.
Muutaman tunnin kärvistelyn jälkeen käytiin suihkuissa, laitettiin ittemme edustuskuntoon ja lähdettiin metrolla Málagan keskustaan. Torremolinoksesta metro maksoi suurinpiirtein 1,70€/hlö ja matka kesti n.20 minuuttia.
Edellisenä päivänä kun olimme myös Málagan keskustassa, huomasimme tämän ravintolan, johon päätimme mennä syömään viimeisenä iltanamme. Tilasimme Johanna lukuunottamatta viiniä, söimme itsemme mukaviksi, tosin koska olemme ilmeisesti kotimaassamme tottuneet syömään silmillämme, näytti silmiemme eteen tuotu ruoka-annos melko pieneltä. Etenkin lisäkkeen määrä mietitytti riittääkö se pääraaka-aineen kaverina loppuun asti. Talo tarjosi meille vesimeloniliköörisnapsit, jotka olivat erikoisen makusia. Koska söimme ulkopuolella, kävime katsomassa myös sisätilat käyttäessämme wc-tilaa, jotka molemmat olivat todella siistit.
Otimme jälkkärimme jäätelökojuilta ja Johanna halutessaa erottua joukosta otti frozen yoqurt jädeä, joka oli niin hyvää!!
Saavuimme metroasemalle 23.30, jossa lipuntarkastaja sanoi viimeisen metron menneen vartti sitten! Damn! Juostiin sitten lähimmälle linkkupysäkille, jonka aikataululistasta kävi ilmi, että viimeinen bussikin on mennyt menojaan. Siinä vaiheessa ei auttanut muu kuin tilata taksi.
Ongelmat eivät loppuneet siihen päästessämme portillemme. Avaimemme, eikä ainoastaan meidän, vaan myös muiden asukkaiden, oli parina muunakin päivänä hieman reistaillut. Eikä se tehnyt poikkeusta tälläkään iltaa. Väänsimme jokainen vuorotellen avainta, soitimme asunnon vuokraajallemme, soitimme naapurin summeria.. Pian asunnonomistaja soitti mikä tilanteemme on. Johanna otti sitten kiviä käsiin ja alkoi heittää niitä naapurin ikkunaan. Hetken päästä ikkunaan tuli suomalainen mies, joka kehoitti meitä rauhouttumaan ja laittaa nukkumaan!!? Kertasimme tilanteemme ja hän kertoi summerinsa numeron, jota soitimme ja pääsimme viimein sisälle. Soitimme omistajalle että olemme päässeet sisälle. :D
Klikkaamalla tunnisteen perässä lukevaa "Málaga"-sanaa, pääset aiempien päivien pariin. :)

1. onneks pääsee itsekin pian ulkomaan lämpöön :)

1. Voi mulla niin puskee jo uutta matkakuumetta! Ois aivan ihana päästä loppuvuodesta johonki, vaikkei se olisikaan lämmin kohde, mutta keväällä on ehotonta taas päästä aurinkoiseen paikkaan. :) Ihanaa reissua sinulle! :)

2. Oi miten ihana blogi sulla, tosi monipuolista luettavaa ja paljon kuvia! Ja vielä Oulusta niin iso plussa, hehe :)
    Jään ehdottomasti kyllä seurailemaan :)

1. Kii-tos! Tuntuu mukavalta kuulla. :) Tervetuloa! :)