sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

Luuriton

Arvatkaapa mitä tapahtu melkein tunnin sisään siitä, kun sanoin että mun kameran muistikortilta on kadonnut päivällä otettuja kuvia?

Aloin laskea puhelintani tiskipöydälle, mutta tiputinkin iphoneni sen sijaan tiskiveteen! Aloin kuivata sitä heti pyyhkeellä, tuntien kun se raukka antoi pieniä sivuääniä, väristen välillä. Jätin puhelimen kuivumaan ja äidin ja iskän juuri saavuttua mun luo, lähdettiin kanssa käymään iskän siskon luona. Sain sellaisen adapterin  johon pystyin laittamaan mun pienen sim-kortin ja sain otettua käyttöön vanhan nokialaisen puhelimeni.

Puhelin lähti käyntiin, mutta mun osoitekirja oli tyhjä, eli olin ihan tyhjään päälle kun en voi olla kehenkään yhteydessä. Laitoin facebookissa viestiä, että laittavat mulle tekstaria että saan heidän numerot.

Noh, eilen serkkuni lakkiaisissa odotin ja odotin, mutta en kuullut kenestäkään mitään. Illalla päästyäni kotiin lakkiaisista aloin ottaa sim-korttia pois puhelimesta, kokeillakseni lähtisikö iphone käyntiin.

Löysin sattumalta tämän havainnollistava kuvan vanhasta blogista, joka kiteyttää mun vaikeasti ymmärrättevät selitykset. Kortin pitäis tulla tuolla tavalla ulos, mutta se ei tule edes tuon vertaakaan pikku simin jäätyä kortin alle jumiin.


Anteeksi sekalaisuuteni. Huomenna sitten huoltoon mars!

Mutta hei jotain positiivista kuitenkin tapahtui! Onnistuin pelastamaan ne valokuvat. Latasin ystäväni neuvosta ohjelman nimeltä Piriform Recuva. Ohjelma on täysin ilmainen, joka voi pelastaa kovalevyltä, muistikortilta tai  -tikulta kadonneet kuvat, videot, tiedostot ym. Mutta sitten tuli toinen mutka matkaan. Ohjelma voi pelastaa tiedostot ilmaiseksi vain 20MB:n verran. :/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti