torstai 20. kesäkuuta 2013

Juhannukseksi Rovaniemelle

Myöhäistä iltaa. :)
Mulla kääntyki juhannussuunnitelmat ihan uusiksi! Alunperin sitä piti viettää, voinkohan mie sanon tän ku tuntuu vieläki niin hassulta sanoa tää ääneen saatikka kirjoittaa, poikkiksen kanssa. Joka oli pari viikkoa sitten luvannut vanhemmilleen vahtia heidän rotwaileriaan sen ajan kun ovat reissussa. Mutki pyydettiin, jotta totun koiran ympäristöön. Oon saanu siis rauhassa pari viikkoa totutella ajatukseen, että minä+peto, no ei, hauveli ollaan samassa tilassa koko viikonloppu! Mie siis pelkään isoja koiria ja etenki rotikoita, saksanpaimenia, tanskandogeja jne. Se oli jo aika hurjaa, että uskalsin serkun lakkiaisissa mennä oma-alotteisesti heidän Messi-koiransa kanssa yhteiskuvaan.. :D

No takaisin aiheeseen. Koira tuleeki kuulema K:n asunnolle sekä sinne tulee parin hänen kaverinsa lisäksi ilmeisesti lisää jätkiä! Kuka mua siellä suojelee siltä koiralta? :D Huomaiskohan kukaan jos menisin kylppäriin ja jumittuisin saunaan? xD
Soitin äitille illalla ja sanoin ettei mua kyllä hirveesti houkuta jäädä äijäporukkaan, josta en tunne ku muutaman ja enkä älyä niitten juttuja. Tuntuis että miks oon täällä, ku voisin olla viettämässä sellaista juhannusta mihin oon tottunu, eli olla luonnossa, viettäen aikaa ystävien tai perheen parissa hyvän ruoan äärellä ja ottaa pari lasillista. Äiti sanoi heti että tulla sinne.
Tuumailin siinä sitten ja aloin soittaan Veeralle ja Eve-siskolle mitä he aikovat. Sovittiin sitten niin että meen perjantaina kaupunkiin ja mennään Even kanssa syömään ja illalla Veeran päästessä töistä, kippistellään hänen luona. Mikäli sää suosii, olisi ihana kävellä lainaanrannassa tai etsiä läheltä kokko ja kerääntyä katsomaan liekehtivää kokkoa.

Mie ruukaan joka juhannus kerätä seitsemän erilaista kukkaa ja laittaa ne nukkumaan mennessä tyynyn alle ja toivoa toivomus. Yleensähän se kuuluu niin, että näkee unessa tulevan miehensä/toivoo saavansa itselleen miehen. Mulla kun nyt näyttää sellainen viimein olevan(kiitos monen vuoden juhannustaian toteuttamisen,haha), taidan tehdä ennemmin jonkun toiveen. :)

Jännää viettää juhannusta kaupungissa, sillä mulla on mennyt se monesti mökkeillessä. Piti miettiä kovasti, missä se meni viime vuonna. Tarkistin asian vanhasta blogista (tästäkin syystä pidän bloggaamisesta, jossa muistot säilyvät ja niitä voi muistella ja tarkistella myöhemmin) ja näytti siltä, että vietettiin Norjasta palatessamme sitä äitin ja iskän kanssa Inarissa.
(Kuvia kuluneelta kuukaudelta, jotka eivät vain ole päässeet tänne)

Mua viehättäis toisaalta käydä juhannussaunassa meidän mökillä, mutta pitänee varmaan juhannuspäivänä mennä sinne. :)

Mie lähen nyt kuitenkin nukkumaan, koska näköjään illan tullessa mulla tulee kamalasti asiaa! Mietin samalla millasen synttärikakun leivon iskälle mennessäni kotiin. :)

Mikäli mie en ehi enää tänne kirjottelemaan ennen juhannusta, toivotan erittäin mukavaa juhannusta kaikille! Mökkiläiset, muistakaa laittaa sitä ohvia ettei tartte huitoa ja vesillä olkaa varovaisia! :)

Minkälaisia taikoja te teette?
Missä ja millaisessa porukassa vietätte juhannusta?

2 kommenttia:

  1. Mää lähen maalle äidin luokse! Oisin voinut viettää sitä juhlimalla kaupungissakin kavereiden kanssa, mutta jotenkin mieli kaipaa sinne maalle levähtään.. Oon ollut siellä jo useamman juhannuksen ja jotenkin se kuuluu jo mun perinteeseen, mennä mamman luo :) Yleensä mulla on ollut siellä myös mun ystävä mukana, mutta nyt ei oo.. Mutta sinne tulee muutamia ihania sukulaisia myös. Tapana on ollut syyä hyvää ruokaa, käydä uimassa, soutelemassa ym.. ja joka juhannus on kerätty ne kukat tyynyn alle! :D Mut mukavaa juhannusta! :) ps. Toivottavasti pääsisit tuosta koirapelosta vielä eroon joskus!

    VastaaPoista
  2. Mie ymmärrän ton koirapelon, ite oon joskus pelänny niin paljon etten pystyny oleen samassa paikassa edes koirien kanssa. :/ Nykyään en enää niin paljon pelkää ja pystyy oleen samassa paikassa, mutta siitä en tykkää että koira hyppii vasten, sillon iskee paniikki ja toinen asia millon säikähtää, jos koira on irrallaan tai pitkällä hihnalla ja omistaja päästää sen vaan haisteleen tms. No ehkä tästä pelosta pääsee joskus lopullisesti eroon, ainaki toivottavasti. :) Hyvää juhannusta! :)

    -M-

    VastaaPoista