keskiviikko 19. kesäkuuta 2013

4. päivä Torremolinoksessa; auringon ottoa ja illallista

Oi miten lämmin päivä olikaan meidän (5.5.13) sunnuntaipäivä!
Napattiin vähän aamupalaa naamaan, levitettiin aurinkorasvat keholle, puettiin bikinit päälle, kerättiin vakio auringottokamppeet mukaan, kuten mun minikaiutin, puhelimet, pyyhkeet, rasvat ja vesipullot.
Parin-kolmen tunnin makaamisen ja altaassa pulikoisemisen jälkeen mie lähin jo sisälle, sillä mulle tuli vähän huono-olo. Menin suihkuun ja palelemaan peiton alle.

Alkuillasta päätettiin lähteä tutkimaan paremmin rannan toista puolta, sillä (meistä katsottuna) vasen puoli oli niin nähty jo tutuiksi tulleine myyjinensä sekä ruokapaikkoinensa. Tuntui kuin olisi toisella puolta tätä kylää!

Tytöt pysähtelivät aina välillä lukemaan ravintoloiden ulkopuolella olleita ruokalistoja, katsoen mitä kukainenki paikka tarjoaa. Se hetki oli aina mulle paikkojen kuvailua ja yksityiskohtien ottamista. Eli kun tytöt sanoi että mennäänkö tänne syömään, niin mie vastasin että joo mennään vaan. :D Kyllä sieltä ruokalistalta aina jotakin löytyy, mitä syödä.

Mulla oli tosi kipeä olo edellisestä auringon - sekä tämän päiväisestä auringonotosta. Kärvensin nimittäin kaikesta rasvaamisesta huolimatta parhaiten naamani, jonka taisin jättää vähimmälle rasvailulle. Mun luomet kärähti pahiten, joten olin aika tuskissani syömään mennessämme. Painelin vesipullolla kevyesti vuorotellen molempia luomia.
Oon tiedostanut koko elämäni etten rusketu punapigmenttini vuoksi, vaan jos saan aurinkoa olen punainen tai palanut. Eikä se palanut iho muutu rusketukseksi vaan se hailenee takaisin kalkkilaivan kapteenin väriseksi. Ja kun aurinko sitten tarttuu mun ihoon, se ei tartu tasaisesti vaan saan sellaisia paloja/osia. :D Sainkin toiseen pakaraani pienen "rusketusläikän" sekä alaselkään bikinin alaosan rajaviiva, jos sen näin voi sanoa?Ne olikin ainoat reissusta saamat pitkäaikaiset rajat. Pisamia sain myös mukavasti poskiini ja nenään. Siinä se.

Ruoka oli aika perus. Mua ärsyttää valittaa mutta ei tää(kään) mitään sen ihmeempää kotiruokaa ollut. Kanaa muutamalla perunalla ja jäähtynyttä kasvissössöä.
Ruokailun jälkeen piipahdeltiin muutamissa pikku putiikeissa, mie lähinnä ostelin tuliaisia, perus. Illan alkaessa hämärtyä nautittiin ruokailun jälkeen vielä vohvelit jäätelö/sorbettipalloilla. Mun vohveliin päätyi suklaakastiketta sekä vadelmasorbetti- NAM!
Istuuduttiin kävelykadun ja rannan rajaamalle "muurille"/kaiteelle nauttimaan näistä herkuista. Tämän jälkeen tytöt menivät lievästi sanottuna onnesta sekaisin nähdessään parin kojun päässä olleen karkkikaupan, jonne oli totta kai päästävä. :D Mie en onneksi oo karkki- vaan leivos+suklaaperseiliijä, joten mie vaan katoin päätä pudistellen tyttöjen kauhoessa karkkeja pussiin silmät isolla auki ja suurin piirtein kuolan valuen alla oleviin karkkilaatikoihin, haha.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti