sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Vapun viettoa ja matkalla Málagaan

Vietettiin tyttöjen kanssa iisisti vappua, sillä seuraavana aamuna yhdeksän pintaan meidän kone starttas meidän matkakohdetta, Málagaa, päin.
Jokainen toi jotain syötävää, minä toimitin aamulla paistetut munkit. Kokoonnuttiin alkuun Annen ja Elinan luokse, josta lähdettiin ruokinemme ja juominemme kanssa Ainolan puistoa päin. Ilma oli aika kylmä, ja puolitoista tuntia jaksettiinki kärvistellä ruohikolla istuen, jonka jälkeen lähdettiin takaisin Annelle ja Elinalle.
Suunnaattiin illalla Gloriaan, jossa Elinan kanssa viihdyttiin pari tuntia ja painuttiin pehkuihin.

Aamulla kello pirrasi kuudelta ja puoli kahdeksalta loikattiin matkalaukkuinemme taksiin kohti lentokenttää.
Oltiin hyvissä ajoin kentällä, eikä mitään ruuhkaakaan ollut.
Helsinkiin päästyämme, meidän täytyi odottaa seitsemän tuntia, ennen kuin Norwegianin kone lähtisi Lontoon kautta Málagaan.
Meidän onneksemme Elinan täti sattui olemaan kotona, joka haki meidät kentältä hänen luokseen syömään ja kuluttamaan sinne mielummin tunteja kuin kentällä pörräämiseen. Otettiin aamupalan jälkeen Annen kanssa tunnin päikkärit, jonka jälkeen päästiin syömään mitä mainointa vappupäivän ateriaa.

Kolmen maissa meidät nakattiin takaisin kentälle, jossa tehtiin lähtöselvitykset ja päästiin koneeseen istumaan. Lontooseen saapuessamma käytiin syömässä mysli-juqurtit ja salaatit. Syönnin jälkeen lähdettiin metsästämään meidän porttia ja loikattiin jälleen koneeseen. Mun viime lennosta on aikaa monta vuotta, joten mua jännitti joka nousussa ja pari ärräpärrää saatto pään sisällä pärähtää koneen kiihdyttäessä ja sitten noustessa ilmaan. Tiukasti silmät kiinni ja käsinojakahvoista pitäen meni mun jokainen nousu. Hetken päästä korkeuksissa uskaltauduin kurkkimaan maisemia. Laskuissa ei ollut mitään pelättävää, niissä olin suunnilleen nenä kiinni ikkunassa ja kameralle otin muutamia kuvia.

Saavuttiin Málagaan puolenyön aikaan. Hypättiin taksiin ja suunnattii meidän asunnolle, jonne pienen odottelun jälkeen meidän asunnonvälittäjä saapui päästämään meidät sisään ja esittelemään talon ympäristön. Oli positiivinen yllätys että mies oli britti ja puhui niin ymmärrettävää englantia, nimittäin hieman oli jännityksessä että millanenhan se meidän välttäjä mahtaa olla ja saadaanko me tolkkua siitä mitä saa ja mitä ei saa tehdä, koska allasalueelle voi mennä, missä on keskus, ranta, ruokakauppa yms.
Miehen lähdettyä valitsimme kolmesta makkarista kaksi makuuhuonetta, joissa Anne ja Elina oli yhdessä ja minä ja Johanna toisessa. Päätettiin Johannan kanssa tehdä siltä istumalta ylimääräisestä makkarista meidän vaatehuone ja purettiin matkalaukut samantien, jonka jälkeen toivotettiin hyvät yöt.

1. Voih, oisinpa saanu olla matkalaukussa mukana -siis vain sen lennon verran, muuten hilputella siinä sinun kanssa! :))

<3 IS

1. Hihiih! Ehkä joku kerta lähetään yhessä!