maanantai 4. helmikuuta 2013

Välttelevä tuijotus

Huh huh!
Olipa vain viikonlopussa itsekurin pitäminen kovassa! Sain ennen muuttoa jo pariin sukulaisten synttärijuhliin kakkutilaukset. Vaikka olenkin tässä puolen vuoden herkkulakossa, niin ihmeen hyvin olen pysynyt ruodussa jo kuukauden verran. Leipominen ei tuota yhtään ongelmaa, mutta kun sain vielä kutsun tulla molemmille synttäreille vieraaksi niin olihan se kuolailu kaikkia niitä herkkuja kohtaa aika hanurista!
 Leivoin lauantaiksi pikkuserkun 4-vuotiaan synttäreille täytekakun sekä sacher-moussekakun. Sunnuntaina kyseisessä paikassa vietettiin sukulaissynttäreitä, jonne menin. Voi sitä kehujen määrää, kun kaikki kehuivat välillä suklaakakkua ja välittä täytekakkua. Koita siinä sitten sanoa että niin, suklaa on hyvää kaikessa muodossa ja katsoa kieli pitkällä muiden herkuttelua.
En istunut kahvipöydässä kuitenkaan ihan kuivin suin, vaan otin teen kanssa pari feta-oliivi-aurinkokuivattutomaattikiekkoa sekä palan savuporopiirasta.
Suuntasin kolmeksi Emilia -serkun 17-vuotis syntymäpäiville kakun kanssa. Voi että se Neito on kauneimmillaan 17-vuotiaana -sanonta piti todellakin paikkaansa tän typyn kohdalla. Käytiin ottamassa pihalla kuvat Emiliasta (ja ehkä musta ja Josefiinastakin) ennen kuin pimeä ja muut vieraat tulivat.
Tuottipa tuskaa kuolata synttäritarjottavia tässäkin taloudessa. Oli nachovatia, juustotarjotinta, suolakeksejä, cocktailpiirakoita, pizzaa, karkkia, kakkuja... Eniten tuoksuttelin tuota nachovatia. :D Ja kyllä mulla olisi haluttanut maistaa pala mun tekemää kakkua. Se kuitenkin riitti ja toi mulle hymyn huulille, kun Emilia kiitti hyvästä kakusta. Nappasin omalle lautaselle pari siivua juustoa, voileipäkeksin, omenaa, viinirypäleitä ja pari cocktailpiirasta sekä juomaksi teetä ja vishyä.
Make a wish!
gif creator
Paras ja kiitollisin lopetus sunnuntaipäivälle oli saapua kotiin, kun Veera tuli ulko-ovella vastaan sanoen, että mun täytyy mennä vaihtamaan kylppäriin yövaatteet ja sieltä tullessani sulkea silmäni. Rakas ohjasti mut sängylle ja toivotti tervetulleeksi Veeran kylpylään. Sain ihanan ja rentouttavan tunnin kasvohoidon. Suklaantuoksuisen savinaamion vaikuttaessa kasvoillani, Veera hieroi hellästi mun kädet. Olin ihan vetelänä ja rentoutunut. Kasvohoidon jälkeen syötiin hieman hedelmäsalaattia, jonka jälkeen sain vielä jalkahoidon. Sillä aikaa kun liotin jalkojani ämpärissä, kävi hoitajani muuttamassa itsensä ihan toisennäköiseksi. Tämän jälkeen mun oli hieman vaikea ottaa neidin puheita tosissaan hoitaessaan mun jalkoja ja puhuen jotain asiallista. :D
Kun jalat oli hoidettu, olisin tahtonut jäädä siltä makoilulta jäädä vain siihen ja alkaa nukkumaan. Olin niin rentoutunut ja olo oli täysin raukea.
Ilta kruunattiin kapuamalla sänkyyn hedelmäsalaattikipot sylissä ja katsottiinn The Vow- elokuva, jossa molempien lempimies, Channing Tatum, näytteli.
 

Paras sunnuntai.

2 kommenttia: