sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Fiiliksiä muutosta ja uudesta kodista

Hei rakkaat!
Muutosta ollaan selvitty hengissä muttei mustelmitta. Sain muuttoavukseni kolme ystävää; Jennan, Emilia-serkun ja Reetan. Tehtiin Veeran kanssa diili, että me muut raahataan tavaroita mun uuteen kotiin ja Veera tekee loppusiivousta meidän vanhaan kämppään.

Image and video hosting by TinyPic
Kahden jälkeen sain viestin mun uuden asunnon entiseltä asiakkaalta, että on käynyt palauttamassa avaimet kiinteistöhuoltoon, joten poljettiin pyörillä hakemaan avaimet, jonka jälkeen homma starttas viimeinkin käyntiin!
Image and video hosting by TinyPic
Ongelmallisin tilanne, jonka kanssa piti kirjaimellisesti painia oli mun sängyn väli/pohjapatja. Patjan koko on 160x200cm. Sen pystyy juuri taittamaan puoleksi, mutta se on silti tosi painava eikä pysy taitettuna jos sitä ei sido jollakin (ja mullahan tietenkään ole mitään naruja). Mun sängyn rungot sai jaettua kahteen osaan, joten ne oli helppo kantaa. Pari vuotta tallessa olleet sängyn suojamuovit olivat todellakin tarpeen. Ne helpotti pohjapatjan kannossa pihalla uuteen kotiin ja sitä ennen kun se ei mahtunut hissiin, raahattiin se Reetan kanssa rappuja pitkin alas. :D Ois voinut valkoinen patja saada täysin uuden herkullisen liukuvärjäyksen ilman niitä muoveja! Lisäksi sää oli erittäin kehno, kiitos räntäsateen.
Image and video hosting by TinyPic
Porukkaa valui tasaaseen tahtiin paikalle ja saatiinkin viidessä tunnissa kannettua tavarani, jonka jälkeen kävinkin viimeiseen asti olleelle Reetalle tarjoamassa ruuat naapuri kebumestassa. Oon tainnut käydä tammikuussa liian useasti siellä (max. 3krt.) sillä juuri kun olin avaamassa suuni tiskillä sanoakseni mitä haluan, tiskillä seisova sekä "takahuoneesta" tullut työntekijä sanoivat yhdessä " kanasalatti ilman jalapenoa, punasipulia ja kastikkeita?" HAhah! :D Kyllä kiitos!

Image and video hosting by TinyPic
Laitettiin Veeran kanssa vielä muuttoiltana joitakin tavaroita, kuten astioita ja liinavaatteita ym. paikoilleen, jonka jälkeen rojahdettiin uupuneina petiin. Ihanaa, ettei mun tarvinnutkaan nukkua ensimmäistä yötä yksin, vaan sain vielä vaimon kainaloon. Veera on vielä torstaihin asti Oulussa koulujuttujen vuoksi, jonka jälkeen neiti lähteekin pysyvästi Rovanimelle.

Tänään käytiin ostamassa mulle mm. kahvinkeitin (vieraita varten) ja kynnysmatto. Vielä pitää löytää kauppas, josta saa taulukoukkuja (Stokka ja Anttila ei niitä myy :S ), se täydellinen sohva ja ruokapöytä, jonka jälkeen täällä on kaikki valmista! :) Tykkään todella paljon uudesta kodistani. Ootan kovasti että mun ominaistuoksu tulee esille ja saan paikat tiptop-kuntoon. :)

Pssst! arvontaan mahtuu lisää osaanottajia ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti