keskiviikko 9. tammikuuta 2013

Uutta kotia etsiessä

Mie en ookkaan hirveesti täällä huuellu mun tulevasta muutosta. Oon saanut syyskuusta asti tottua ajatukseen, että tammikuun lopussa koittaa muutto. :/
Mun nykyinen kämppis muuttaa takaisin kotipaikkakunnalleen valmistuttuaan ja koska tää asunto on liian iso mulle yksin asuttavaksi enkä saanut houkuteltua kavereita kämppiksiksi, ei mun auta muu kuin etsiä itselleni toinen asunto. Surettaa muuttaa tästä nykyisestä pois, sillä tässä on niin hyvät pinnat, tilat ja tasot. Mulla ei oo ollut koskaan näääin isoa makkaria, mitäs tässä nykyisessä on! Rovaniemellä asuessani kaksiossa, makuuhuone oli tätä hieman pienempi.

Tänään kävin esittelykierroksilla asuntoihin. Olin jo mielessäni kaavaillut muuttavani keskustaan, mutta toisaalta onnekseni mutta myös harmiksi se yksi asunto ei ollut yhtään sinne päinkään, mitä annoin vuokranantajan olettaa. "Remppa" joka siinä 1950-luvulla rakennetussa asunnoss alkoi olla melkein valmis, sisälsi lattialistojen uusinnan, makkarin seinien maalauksen ja siinä se taisikin olla. Siinä oli sekoitusta vanhasta ja uudesta. Eteinen ja keittiö oli kamalaa sinistä muovilattiaa ja olohuone sekä makuuhuone oli vaaleaa laminaattilattiaa.. Kaapistot olivat sitä vanhanaikaista, mikä siis toisaalta on ihan kiva, mutta sitten keittiössä astiakaapit olivat 10 vuotta sitten uusittuja, joiden ulkonurkissa oli ne vanhat kaapistot vanhoilla ovinipukoilla.
Mulla oli tosi suuret oletukset sen asunnon suhteen, joten ei auttanut muuta kuin toivoa seuraavan eli viimeisen olevan passeli.

Laahustin kotiin ja menin tovin päästä naapuritaloon katsomaan yksiötä. Siinä oli aikalailla samat pinnat kuin tässä nykyisessä kodissa, lattiat olivat vain vaaleampaa laminaattia. Kämppikseni lähti mun kaveriksi katsomaan tätä asuntoa ja tuli vahva tunne että tähän mie muutan!
Eli tämän kuun loppuussa kannan parinkymmenen metrin päähän kamppeeni ja alan totuttautua jälleen yksin asumiseen.

Tulen raottamaan vielä millainen tämä nykyinen huoneeni on, mitä sisustusjuttuja haluan uuteen kotiin ja mahdollisesti näyttämään uuden kodin pohjapiirrustusta, jos sen löydän netistä. :)

Lähden nyt nauttimaan viimeisistä yhteisistä saunahetkistä kämppiksen kanssa. :)

1 kommentti:

  1. Sen näkönen makkari että tekis mieli tulla nukkumaan ;0

    VastaaPoista