sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Ruokapäiväkirja vko 3

Heippa!
Herkku- ja roskaruokalakkoa on nyt noudattu kolme viikkoa ja olenkin nyt kirjannut ylös, mitä olenkaan suuhunu pistänyt kuluneen viikon aikana.

Se mitä tapahtui ensimmäisen viikon jälkeen oli, että multa lähti -2kg ja naamasta tuli pizza, eli ehkä iho alkoi puskea kuona-aineita ulos ruokavalioni muututtua?

Toisella viikolla menin parina iltana aikaisin yöunille ja uneni loppui jo aamu kuuden aikaan! Mua väsytti, mutta keho sanoi unen riittäneen. Tuli mulla nukuttuakin se 8 tuntia, mikä on sinänsä tosi hyvä. Mulla on aina niin että jos pääsen aikaisin nukkumaan, herään aikaisin. Miksi en voi nukkua vaikka 12 tuntia? Kun taas jos valvon myöhään, esimerkiksi yö kolmeen, voin nukkua aamu kahteentoista. Se on myös jännä, että baari-illan jälkeen mikäli nukkuminen venähtää viiteen, katson ensimmäisen kerran kello jo aamu kasilta ja toivon joko voisi nousta ylös. Painoakin putosi toisen viikon jälkeen -2,1kiloa. :)

No mennään kuitenkin sinne ruokapäivän puolelle:

Ruokapäiväkirja
vko3

Ma 14.1.
Image and video hosting by TinyPicaamupala (klo 10.00) 1 kuppi teetä, omena
lounas (klo 14.00) 1 dl soijasuikaleita, salaattia, 150g tlohta, 2½ dl rasvatonta maitoa
välipala (klo 17.00) viinirypäleitä
päivällinen -
iltapala (klo 19.30) teekuppi  (klo 21.00) puoli purkkia tonnikalaa (vedessä), 4 rkl rasvatonta raejuustoa, muutama kurkkulohko
Päivän vesisaldo: 1,6l
Image and video hosting by TinyPic

Ti 15.1.
Image and video hosting by TinyPicaamupala (klo 8.00) 1 dl Fitness muroja rasvattoman maidon kanssa, (klo 9.30) 1 kuppi teetä, (klo 11.00) 1 klementiini
lounas (klo 13 ) lohisalaatti, 2 dl rasvatonta maitoa
välipala -
päivällinen (klo 19) muikkuja ja raejuustoa
iltapala (klo 20.30 banaani
Päivän vesisaldo: 3,2l
-1,3kg
Image and video hosting by TinyPic

Ke 16.1.
Image and video hosting by TinyPic
aamupala (klo 10) Valio ProFeel mansikkarahkaa
lounas (klo 13) raejuustoa, kirsikkatomaatteja ja 80g lohta
välipala -
päivällinen (klo 16.30) Verilättyjä ja puolukkahilloa , (klo19.30) + 3 verilättyä lisää
iltapala (klo 21.00) 2dl Fitness muroja rasvattoman maidon kanssa, 3 ruisnappia voilla ja kurkulla
Vesisaldo: 2,5l
Image and video hosting by TinyPic

To 17.1.
Image and video hosting by TinyPic
aamupala (klo 10) Banaani, klementiini ja iso tee
lounas (klo 13) teekuppi, (klo 14) 200g pinaattikeittoa ja raejuustoa
välipala (klo 15.45 ) Klementiini
päivällinen -
iltapala (klo 20) 1/4 osaa paikallisen pikaruokalan kanasalaattia (Sis. kanaa, kurkkua, tomaattia, jäävuorisalaattia ja julmetusti salaattijuustoa, jota kyllä rappasin roskiin( :/ /)), ei salaatinkastiketta)
Vesisaldo: 2l
Image and video hosting by TinyPic

Pe 18.1.
Image and video hosting by TinyPic
aamupala (klo 6) 1 dl fitness muroja+rasvatonta maitoa, 2kpl ruisnappeja voilla ja kurkulla, kuppi teetä
lounas (klo 10) Puoliastiaa edellispvän kanasalaattia
välipala (klo 13) Kuppi teetä, (klo 15) loppuosa kanasalaatista sekä 1 rasia Profeel kolmen marjan rahkaraejuusto, (klo 16) Omena
päivällinen ( klo18) 5 kpl veriohukaisia ja 3 rkl raejuustoa, puolukkahilloa ja kurkkua 
iltapala (klo 20) vihanneslautanen (kukkakaalta, porkkanaa ja kurkkua) ja dippiä
Vesisaldo: 1,7l
Image and video hosting by TinyPic

La 19.1.
Image and video hosting by TinyPicaamupala -
lounas (klo 12) Alaskanseiti paistettuna , kukkakaalta ja porkkanaa, 2dl rasvatonta maitoa
välipala (klo14.30) Profeel maitokahvi proteiinijuoma, (16.30) kuppi teetä
päivällinen (klo 18.30) kanasuikaleita sipulilla ja valkosipuli&yrtti Creme bonjourilla, 2rkl profeel rahkaraejuustoa
iltapala (klo 19) vihanneslautanen(kukkakaalta, porkkanaa, paprikaa ja kurkkua) ja dippiä, pistaasipähkinäitä ja maustamattomia cashewpähkinöitä
Vesisaldo: 1,2l  sekä kivennäisvettä 8dl
Image and video hosting by TinyPic

Su 20.1.
Image and video hosting by TinyPic
aamupala (klo10) 2 paistettua kananmunaa, 2 pekonisiivua, kaakao ja 2dl mansikka-maitorahkaa
lounas (klo 15.30) edellispäivän kanasuikaleita sipulilla ja valkosipuli&yrtti Creme bonjourilla
välipala -
päivällinen -
iltapala (21.30) Banaani
Päivän vesisaldo: 1l
Image and video hosting by TinyPic

8 kommenttia:

  1. Miksi syöt noin vähän? Kun tuossahan näkyy, että syöt tosi paljon vähemmän kuin nuo suositukset on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon tullut ihan kylläiseksi noin syödessäni. Ei mulla ole ollut tarvetta syödä enempää.

      Poista
  2. Pelkäänpä että koska energiat jäävät noin minimiin niin vaivalla menetetyt kilot tulevat pikapikaa takaisin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin onhan se selvää, että jos tekee niukan ruokavalion niin kilot lähtee nopeasti ja sitten kun syö taas vähän enemmän kilot palaa jopa kaksinkerroin. Mutta olen päättänyt jättää turhat pois ja sellaiset joista en pidä. Kuituja pitäisi saada vielä lisää enemmän ruokavalioon. Oon oppinut tämän lyhyen ajan aikana, että pärjään vähemmällä eikä mun tarvitse oikeasti syödä niin paljon mitä ennen söin.

      Poista
  3. Laitoin sinulle silloin aikaisemmin viestiä niistä rawfood tyypeistä. Katsoin tämän postauksen ja huolestuin! Sinulla varmasti 1800-1900 kaloria päivätavoitteeksi olisi paremPi kuin hyvä. Totta on, että vähillä kaloreilla painos lähtee muutama viikko, mutta oikeasti vain koko ajan hidastutat aineenvaihduntaasi ja muutaman viikon kuluttua mahasi ei toimi eikä paino laske. Voit tuntea itsesi kylläiseksi vähällä, mutta syö väkisin. Opit siihen kyllä.syömällä tarpeeksi kehosi toimii ja pudottaa painos hitaammin mutta varmemmin eikä tulosten tulo esty. Jos kuitenkin päätät syödä näin ja kun paino ei laskekaan, tämä on ainoa keino: syö yksi päivä niin paljon herkkuja kuin voit. Näin aineenvaihduntasi polkee taas käyntiin. Päivän aikana paknos tulee nesteinä, mutta lähtee ja tippuu alaspäin kun palaat tiukkaan rutiiniin. Se on vain nestettä! Syömällä hyvin saat kuitenkin lisäpontta treeneihin ja elämään usko pois. Liian vähällä ei kukaan pärjää ja paino tippuu varmasti enemmällä, takaan sen. Puhun kokemuksesta ja toivon että mietit asias ja otat ehkäpä itsekin selvää. Muista ettet skippaa ruokia. Jokainen päivän ateria on tärkeä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kävinkin katsomassa niitä rawdood videoita, kiitos niistä! Tiedän sen ettei kannata niukistella, sillä kilot tulevat tuplana takaisin kun palaa normaalisyöntirutiiniin. Ennen söin vain koska huvitti enkä välttämättä aina edes nälkään. Nyt olen pyrkinyt syömään sopivin aikavälein enkä tarkoituksella jätä aterioita välistä. Mussa on jo valmiina niin paljon ylimääräistä, että senkin voimalla jaksan. Haluan päästä pois epäterveellisestä ruoasta; ranskalaisista, pitsasta ja hampurilaisista. En oikeasti ikävöi niitä. Mutta aion sallia itselleni lakon jälkeen kerran/kk syödä jotain noista edellä mainituista.
      Leivän jätin siitä syystä viime vuoden lopussa, että saatoin kevyesti syödä pari ja siihen pari päälle ja sen turvotuksen tunsikin vatsassa.

      Kiitos viestistäsi. :)

      Poista
  4. mikä on tuo ruoka-kalori laskuri mitä käytät???

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei!
      Unohdin näköjään mainita siitä tässä tekstissä. Käytän Kiloklubin laskuria:
      http://kiloklubi.fi/
      Sivustolle on ilmaista rekisteröityä. Sinne voi lisätä myös päivän treenit, asettaa oman tavoitepaino sekä oman nykyisen painon ja vyötärön ympäryksen, joita voi päivittää aina tulosten muututtua. :) Mie aattelinki tehä siitä pienen postauksen tänne. :)

      Poista