tiistai 11. joulukuuta 2012

Heidin ja Jennan päivä

Palaillaanpa viime viikon maanantaihin, jolloin mulla oli vapaapäivä ja ainoa päivä pystyä hoitaa asioita kaupungilla. Oltiin sovittu Jennan kanssa, että se hakee mut kerta sillä oli käytössä Terhin auto, joka me käytiin sitten myöhemmin viemässä Terhille.

Jenna kurvasi mun pihaan ennen kolmea. Olin juuri kaupan kassalle menossa, kun se laittaa miesmäisesti viestin olevansa mun pihassa. Laitoin entistä kovemmin töppöstä eteen ja toin kotiin loput piparkakkutalon tarvikkeet ja hyppäsin Jennan ja hänen siskonsa kyytiin.
Ajettiin ensiksi Kelaan hoitamaan mun paperiasiat, josta sitten käveltiin Pannuun! Sori Terhi! Tän takia meillä vähän kesti tulla. :) Oltiin niin jäätyä kun käveltiin Sepänkadulta Stockmannille ja sieltä takasin autolle. Pakkasta taisi tuona päivänä olla se kipakat -22'c astetta.
Ruoka oli siinä mielessä pettymys, että annos oli aika pieni. Pieni lihanpala muutamalla juureksella, jonka vuoksi otinki kyytipojaksi tikkuperunoita (okei ei se liha nyt niin pieni ollu, mulla oli kiljuva nälkä). Jenna valitsi ensimmäistä kertaa Pannussa ollessaan pannupizzan, jossa oli ainakin kanaa ja persikoita.
Ruokailun jälkeen lähdettiin ajamaan Iinattiin Terhin vanhempien luokse. Terhi ja Terhin poikaystävä tulivat kyytiin, josta ajetttiin Raksilan marketeille pienille ostoksille, jonka jälkeen he toivat mut ja Jennan mun luo.

Sitten alkoi piparitalon talkoot. Otettiin Kinuskikissan sivuilta talon mitat ja alettiin hommiin. Jenna sai kunnian tehdä mantelimasta lumiukon ja kuusien varret, murskata tikkareita talon ikkunoita varten ja laittaa namit esille, siinä kun minä leikkasin pahvista muotit ja aloin kaulita piparitaikinaa.
Parissa erässä saatiin paistettua osat ja jännätä kiinnittyykö tikkarimuru ikkunan koloihin- kiinnittyi. Sitten soitin äitille, voinko sulattaa sokerin teflon pannulla ja alettiin sulattaa sokeria. Osia liimatessa yhteen en onnistunut polttamaan sormiani kuin kerran. Jenna taiteili lopusta sokerisulasta hienon luutan lumiukolle, joka mun mielestä muistutti ennemminkin lapiota tai haravaa. :D Hahah.

Kun oltiin saatu liimattua kaikki osat, juotiin kupilliset glögiä ja Jennan oli aika lähteä bussipysäkille ja mulle jäi mm. mantelilastujen kiinnitys kattoon ja kuusien maalaaminen. :) Tykkään niin tuollaisesta näpertelystä, vaikkakin mua hieman stressasi riittääkö mun piikkeri kuusiin ja lastujen liimailuun-riitti onneksi!

7 kommenttia:

  1. 1) piparitaikina--> valmistaikina?
    2) pannu --> oliko jonne töissä?
    3) mitä vi**ua?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 1) On valmistaikina
      2) En tunne Pannun keittiön henkilökuntaa :)
      3) Niinpä

      Poista
    2. ei stn... ei näin, ei todellakaan näin!

      Poista
  2. Sinulle on tunnustus blogissani! :)

    http://venladaily.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. AIvan ihanan jouluisia kuvia. Taidankin ottaa vähän inspiraatiota tästä omaan piparkakkutalooni :))

    VastaaPoista