torstai 29. marraskuuta 2012

Pidennetty viikonloppu Rovanimellä

Kamerassa on ihan liikaa kuvia viime viikonlopun Rovaniemen reissulta. Yritin parhaani mukaan karsia kuvasaldoa, mutta enpä näyttäny onnistuvani siinä.
Viikonloppuun mahtui paljon kivoja juttuja. Pääsiin lähtemään töistä perjantai-iltana ennätysajassa ja odotinkin asemalla junan saapumista reilun puoli tuntia. Äiti oli mua asemalla vastassa saavuttuani Muurolaan ilta kymmenen aikaan. Eve ja Sulo-koirakin tulivat yöksi kottiin. Sulo nukku meidän keskellä ja tuli välillä mun kainaloon tai tuhisemaan mun korvan juureen.
 Lauantaiaamuna kävin iskän kanssa kaupassa ja laitoin munkkitaikinan nousemaan. Mulla iski perjantaiyönä halu tehdä kinuskimunkkeja, enkä muistakkaan milloin viimeksi oon leiponu (töiden lisäksi). Mulla loppu jauhot kesken, joten kävin mummulta lainaamassa. Valmiita munkkejä kävin viemässä mulle kiitokseksi jauhojen lainaamisesta. :)Illalla äidin lähtiessä työporukan pikkujouluihin, hyppäsin äitin kyytiin ja se kuljetti mut Viirinkankaalle Minnan ja Marin luo. Meilläki oli omat pikkujoulut ja myöhemmin illalla taksi vei meidät ensin  Amarilloon, mutta lähdettiinkin siitä melkeinpä samantien yhdille cafebar 21:een, jossa meidän seurana oli tyttöjen Movember-kavereita. Siitä lähdettiin sitten monen keskustelun jälkeen Doorikseen, jossa viihdyttiin oikein hyvin ja näin siellä mun Karoliinan! Sitten vaihdettiin paikkaa Onnelaan. Saatiin viimeinkin todeta ne huhut Marin kanssa todeksi, että se paikka on niin kuollut! Vastaan käveli kamalia viiksivalluja. Miehet hoi! Erittäin harvalle sopii viikset, ei kaikille. Ymmärretään kuitenkin Kauaa ei siellä pyöritty, kun päätetiin lähteä taksilla Minnan residenssiin Scanin kautta.


Sunnuntaina olikin se odotettu joulushoppailupäivä! Kierreltiin Revontuli, jonka jälkeen tuli kova nälkä, me päätämme mennä kiinalaiseen. Iskä ja äiti otti buffetin ja me Even kanssa listalta, jälkkäriksi jäätelöä banaanilla. Huh, en jaksanu banskua loppuun vaan lahjotin iskälle. Siitä meidän matka taittu Samppariin. Vietiin kaupunkikierroksen jälkeen Eve kotiin ja mentiin vielä Prismaan ostoksille. Kuuden tunnin kaupunkireissun jälkeen napsautettiin äidin kanssa sauna päälle, keitettiin glögiä, syötiin yhdet kinuskimunkit, mentiin saunaan ja naatiskeltiin glögikuppi kädessä Tanssii tähtien kanssa-ohjelmaa. Maanantaina kävin mummulassa ja maalasin mun posliinitöitä ja illalla iskä vei mut junalle. Seuraavan kerran pääsen kotiin jouluna.

2 kommenttia:

  1. Ihania herkkuja! Kummassa kinkissä kävitte? :-) Toi on muuten ihan totta, että Onnela on aivan kuollut paikka nykyäään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se Koskikatu on meän paikka. :) kiva vaihtaa aina kuulumisia sen omistajan kanssa. :) mie ite en tykkää oikein dooriksesta. Mielummin tivoli tai onnela, mutta eipä tuonne jälkimmiseen oo enää hinkua lähteä. :/

      Poista